23948sdkhjf

Dette bør du vide, når du eksporterer til Kina

| Medlemsnyhed | Indrykket af Atradius

Kina er blevet et attraktivt marked for danske eksportvirksomheder. I 2019 var Kina det syvende største eksportmarked for Danmark og siden da er den danske eksport til Kina steget støt.

Europæiske varer inden for en række sektorer nyder fortsat høj efterspørgsel og der er således gode muligheder for øget eksport til Kina. Ønsker man som virksomhed at gribe disse vækstmuligheder og sælge på det kinesiske marked, er der dog nogle obs-punkter og risici, man skal være opmærksom på.

Vækstboom i Kina trods pandemien
Der er ingen tvivl om, at Kina efterhånden har fået en økonomisk tyngde, som gør Kina særdeles attraktiv som handelspartner og eksportmarked.

Trods en anseelig offentlig gæld, et anstrengt forhold til USA, udfordringer i forhold til patent- og varemærkerettigheder og tilbagevendende kritik af Kinas syn på menneskerettigheder (se også Atradius’ rapport om situationen i Kina fra marts 2021), er Kina i stærk økonomisk vækst og blandt andet den danske eksport til Kina vokser støt.

Kineserne var hurtige til at sætte ind, da coronapandemien ramte verden i starten af 2020 og økonomisk har Kina stort set genfundet momentum fra før pandemien.

Via linket herunder kan du læse resten af artiklen og lære, hvad du skal være opmærksom på, for at have success med at din eksport til Kina:
>> "Stort eksportpotentiale til Kina: Her er hvad du bør vide som eksportør" <<

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Atradius

Sjællandsbroen 21
2450 København SV
Danmark
Atradius

Send til en kollega

0.079