23948sdkhjf

Flexa skruer markant op for styrken

Et væld af nye produkter og et nyt retail-koncept ser dagens lys med kickoff på Imm Cologne i denne uge.
Den store Imm-messe åbnede i Köln mandag, og blandt de omkring 1.200 udstillere er den danske børnemøbelproducent, Flexa, der bruger Imm som springbræt til en ny, stor satsning.

Flexa har således intet mindre end 52 nye produkter med sig i bagagen, og de besøgende på standen kan både opleve nye moderne børnemøbler samt et væld af innovative tekstiler, hvor legeværdi og brugen af farver er omdrejningspunktet.

En ny ’baby’ er født
Flexa løfter blandt andet sløret for et helt nyt baby-program med en tilhørende tekstillinje, som er resultatet af et inspirerende samarbejde med møbel designerne Hans Sandgren og Helene Vonsild. I udviklingsforløbet har Flexa ligeledes arbejdet tæt sammen med børne- og søvnspecialister for at sikre, at møblerne understøtter barnets udvikling.

Stilen er moderne skandinavisk serien består af babyseng, højstol, pusleplads samt diverse opbevaringsmøbler. Alle produkter fås i enten helhvid eller i en kombination af hvid og træ.

- Vi ser tydeligt, hvordan folk drages af specielt vores nye babyseng samt højstolen, som man simpelthen får lyst til at røre ved. Begge møbler har et meget stærkt design-DNA, og kombinationen af det organiske skandinaviske design samt forarbejdningen og forædlingen af materialerne giver produkterne deres helt eget udtryk, fortæller CEO Carsten Madsen.

Nyt innovativt retail-koncept
Ifølge Carsten Madsen ser et nyt retailkoncept ligeledes dagens lys på Imm. Hele Flexa-standen er bygget op som showroom for det nyudviklede koncept, som allerede i løbet af februar udbredes i Europa med tre nye butiksåbninger samt en stor ny flagship-butik i Beijing. Ambitionen er at inspirere forbrugerne og give dem en oplevelse, når de træder ind i en Flexa-butik:

- Vi har valgt at lave et nyt moderne skandinavisk udtryk til vores franchisebutikker for at følge markedet og trenden i dag. Vi mærker allerede stor succes med indsalget af det nye produktsortiment til Europas førende møbelkæder, som også har taget rigtigt godt imod Flexas nye visuelle udtryk. Vi kunne ikke have fået en bedre modtagelse af alle vores nye tiltag, og vi ser frem til et spændende år med endnu flere nye produktkoncepter fra Flexa, siger Carsten Madsen.

Skulle nogle af Wood Supplys læsere være i Köln i denne uge, kan Flexa-udstillingen opleves på IMM Hal 8, stand 31A.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11