23948sdkhjf

Bloomingville vokser internationalt

Det midtjyske interiørfirma har succes i udlandet, og det seneste halvår blev det bedste nogensinde.
Hos Bloomingville i Ikast ser man aldeles lyst på fremtiden efter et år, hvor virksomhedens interiørprodukter har vundet yderligere ind på eksportmarkederne.

- I øjeblikket er det mindre end 10 procent af vores samlede omsætning, der bliver solgt på det danske marked. Vi sælger derimod til det meste af Europa, og vi er i øjeblikket repræsenteret på omkring 15 udenlandske markeder med salgsagenter, siger direktør Simon Stampe til magasinet Vækstjylland.

Bloomingvilles 2012-regnskab er endnu ikke offentliggjort, men ifølge Simon Stampe har det sidste halve år resultatmæssigt været det bedste i virksomhedens 13-årige historie. Den primære årsag er, at Bloomingville har været dygtige til at sammensætte salgbare og kommercielle kollektioner, der falder i kundernes smag

- Vores kollektioner har i år haft et mere nordisk design, som forbrugerne har kunnet lide. Det har også betydet, at vi har kunnet sælge mere til vores nuværende kunder samt fundet nye markeder at sælge til. Det er en tendens, som vi håber at fortsætte i 2013, siger direktøren.

Bloomingville har de senere år gennemgået en rivende udvikling, og virksomheden flyttede i juni 2011 ind i et nyt, 6.500 m² stort domicil i Ikast. Siden begyndelsen i 2000 har virksomheden løbende udviklet sig fra import af europæiske produkter til overvejende at satse på eget design, suppleret med vintage- og fairtrade-produkter fra bl.a. Sydøstasien, Afrika, Indien og Sydamerika.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096