23948sdkhjf

Krisen sætter sit præg på Imm Cologne 2013

Den international møbelmesse imm cologne præsenterer igen en bred vifte af nye trends og innovationer inden for boligmøbler, når den løber af stablen den 14.-20. januar 2013.
2013-udgaven af den populære Köln-messe kan se frem til i alt 1.050 udstillere fra mere end 50 lande og 625 af dem er fra udlandet.

Sammen med den internationale køkken begivenhed LivingKitchen, vil messen fylde 280.000 kvadratmeter i de i alt 11 haller.

Nogle af de mange udstillere har allerede afsløret lidt om deres forventninger og de nye produkter, de præsenterer for første gang.

Bæredygtighed og funktionalitet
Eksemplerne fra udstillerne illustrerer mange vigtige trends som f.eks. bæredygtighed, karakteristisk design og funktionalitet. Polstrede møbler, for eksempel, bliver lidt mindre farverige, men desto mere behagelige. Møblernes linjer bliver mere buede, og billedet domineres af nye fortolkninger af etablerede klassikere.

Dette bekræftes blandt andet af den belgiske producent Jori, som går efter vintage stil med flere kurver og færre lige linjer. Opsigtsvækkende og larmende farver er ikke længere i så stor efterspørgsel og viger pladsen for mørkere, blødere nuancer og farvekombinationer. Derudover skal møblerne være hyggelige og komfortable med en lounge-lignende fornemmelse.

Den tyske producent Machalke Polsterwerken har de indre værdier som absolut førsteprioritet.

Vi sigter mod at understrege vores markedslederskab i segmentet “Håndlavet i Tyskland” siger produktchef, kommunikation og marketingchef Bernd Schellenberg.

Fokus på kerneværdier
I lyset af den vanskelige økonomiske situation lige nu, er Machalkes formål at fokusere på virksomhedens kvalitetsmæssige kerneværdier og frem for alt at være en pålidelig kraft inden for segmentet.

- For os er imm cologne den vigtigste messe i 2013. Vi lægger en masse energi i denne begivenhed, fordi vores succes på imm cologne bestemmer vores succes for resten af​regnskabsåret fortsætter Bernd Schellenberg.

Også hos MDF Italia er det krisen, der sætter kursen med fokus på funktionelt design og udnyttelse af alle de tilgængelige kreative løsninger.

- Excentriske og dyre modeller er ikke længere oppe i tiden. I stedet er det tilbage til godt design i bred forstand, fortæller Umberto Cassina, Vice President for MDF Italia.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079