23948sdkhjf

Åbningsfest med millionomsætning

Bo Bedre i Esbjerg indviede torsdag aften en 1.000 m² udbygning med et åbningssalg på omkring 1 mio. kr. Generelt har 2012 været et rigtigt godt år for møbelbutikken.
Kunderne strømmede til Bo Bedre torsdag aften i sidste uge, da butikken indviede en ny tilbygning, der har føjet 1.000 m² til den i forvejen 2.000 m² store møbelbutik.

I virksomheden, der er etableret tilbage i 1992, glæder man sig over medvinden, der er et resultat af en offensiv krisestrategi:

- Da markedet gik i stå tilbage i 2008, lagde vi en strategi, som vi har arbejdet fokuseret på at nå gennem de seneste fire år. Strategien gik ud på at vende krisen til vores fordel. Da efterspørgslen faldt, og priskrigen rasede, besluttede vi os for at bygge større lagerfaciliteter, så vi kunne købe ind i større mængder og dermed være mere konkurrencedygtige, forklarer salgschef Bo Thomsen.

En sådan satsning er naturligvis ikke gratis, men med topmoderne faciliteter og en organisation med 20 meget engagerede medarbejdere står Bo Bedre stærkt og forventer fremgang og yderligere vækst i 2013:

- Vi har haft næse for at finde de rigtige produkter til den rigtige pris i det marked, vi befinder os i, og ikke mindst øje for at se, at der med krisen er opstået en unik mulighed for at positionere os som den dominerende møbelleverandør i området, fortsætter salgschefen.

Succes med erhvervsmøbler
Bo Bedre sælger både til private og til erhverv, og virksomhedens erhvervsafdeling er netop nu på vej mod sit bedste år nogensinde.

- For fire år siden byggede vi, samtidig med vores nye lager på 2.000 m², et 800 m² stort showroom til erhvervsmøbler. Siden da har vi ansat en sælger og en indretningsarkitekt. Den nyeste medarbejder i afdelingen starter den 1. januar og skal fungere som salgsbackup for vores meget travle erhvervssælgere, fortæller Bo Thomsen om baggrunden for erhvervsafdelingens succes.

Han forklarer, at fremgangen hænger nøje sammen med en vellykket B2B-networking – cirka 70 procent af erhvervsafdelingens omsætning kommer herfra – og sidst, men ikke mindst, har virksomhedens sunde økonomi været en positiv faktor:

- Soliditet har givet os en AA-vurdering, og det skal da ikke være nogen hemmelighed, at det er en stor fordel med alle de konkurser, som kunderne i vores område har været vidne til gennem finanskrisen, slutter han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078