23948sdkhjf

Tyskland er blevet designvirksomheds største outdoor-marked

En dedikeret indsats har medført, at aalborgensiske Sackit nu kan kalde Tyskland for sit største marked – i hvert fald når det gælder udemøblerne.

Ifølge designvirksomheden stiger salget af outdoor-kollektionen nærmest lodret på det tyske marked, og i år har man allerede på nuværende tidspunkt solgt for 90 pct. mere i landet, end man gjorde i fjor.

– Vi har haft stort fokus på at øge brandkendskabet til Sackit i Tyskland, og nu mærker vi virkelig, at det tyske marked rykker med hastige skridt, fortæller stifter og direktør Kristoffer Glerup.

– Indtil videre omsætter outdoor-kollektionen for mere på det tyske marked i forhold til det danske marked. Samlet set sælger vi omkring 30 % mere på outdoor i Tyskland, end vi gør i Danmark, fortsætter han.

Generelt oplever virksomheden en stigende udenlandsk interesse, og det har medført, at Sackit har udvidet sin kundeservice, der nu er bemandet alle ugens dage fra tidlig morgen til sen aften.

– Vi begynder også at få flere ordrer fra eksempelvis Spanien og Italien, så vi skal være klar, når vores kunder er på webshoppen – og med et stigende antal udenlandske kunder er det afgørende at styrke vores kundeservice. Når man ikke kender brandet, så er det rart at opleve, at der er levende mennesker bag skærmen og ved telefonen klar til at hjælpe dig, siger Kristoffer Glerup.

Redaktionen/tib

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08