23948sdkhjf

Global-Eyes distribuerer dansk design til Japan

Det er ikke noget nyt, at japanerne er vilde med dansk møbeldesign – især de klassiske møbler går som varmt brød. Det danske rådgivningsfirma Global-Eyes, der kender det japanske marked til hudløshed, vil nu distribuere nyere dansk møbeldesign af Hans Sandgren Jakobsen til Japan.
Firmaet Global-Eyes A/S, der coacher virksomheder i forretninger på de internationale markeder i eksport, etablering og outsourcing, har set et lys i den danske møbeldesigner Hans Sandgren Jakobsen.

Global-Eyes er netop blevet eneforhandler af designerens møbler produceret af Werner Furniture og skal dermed stå for al eksport samt etablering af kontakt til de rette forhandlere på det japanske marked, hvorfra møblerne skal sælges.

- Japanerne er et folkefærd, der værdsætter kvalitet og mærkevarer. De har længe efterspurgt danske møbelklassikere som Arne Jacobsen og Hans J. Wegner. De er vilde med den nordiske minimalistiske stil, forklarer Lars Wittig, stifter og direktør for Global-Eyes.

Møbeldesigner Hans Sandgren Jakobsen.Det minimalistiske udtryk"Less is more" passer godt med japanernes kulturelle forståelse af, at møbler og ting generelt ikke skal skille sig for meget ud fra hinanden.

Også Hans Sandgren Jakobsens møbler er i minimalistisk design, og selvom han er en af de nyere møbeldesignere i Danmark, er han allerede ved at have etableret et godt navn og ry i Japan.

- Hans Sandgren Jakobsen har tidligere været dommer i designkonkurrencen International Furniture Design competition Asahikawa i 2002 og har været præsenteret i forskellige japanske møbelmagasiner, siger Lars Wittig.

Møbeleksporten af Hans Sandgren Jakobsens møbler er fornyligt i gangsat. Global-Eyes tror så meget på Hans Sangren Jakobsens potentiale på det japanske marked, at de investerer alle ressourcer for at etablere eksporten af møblerne til Japan.

- Vi er sikre på, at det vil gå hen og blive en rigtig god forretning med tiden. De japanske feinsmeckere er også ved at få øjnene op for nyere kvalitetsdesign, så det skal nok blive en succes, fortæller Lars Wittig, der både taler japansk og har indgående markeds- og kulturkendskab til Japan.

På længere sigt regner Global-Eyes, at også det kinesiske og amerikanske marked vil være interesseret i den unge designers møbler.

Global-Eyes har tidligere bl.a. bistået Arkitema i deres globalseringsstrategi på det kinesiske marked.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11