23948sdkhjf

Nyt dansk koncept på møbelmessen i Milano

En lang række danske virksomheder indtager de attraktive designhaller under på Salone Internazionale del Mobile i næste måned.
Generalkonsulatet i Milano arrangerer for femte år i træk en dansk fællesstand på Salone Internazionale del Mobile i Milano 2012.

Udover fællesstanden præsenterer Generalkonsulatet i år, i samarbejde med Export Promotion Denmark, et helt nyt koncept, ”Danish Living Room”, hvis formål er at brande dansk design på en ny måde. Til både fællesstanden og ”Danish Living Room” er der tildelt plads i en af de attraktive designhaller.

Efter 3 års dialog med messearrangørerne lykkedes det i januar 2008 generalkonsulatet i Milano at få et areal til danske udstillere i Designdelen på Salone Internazionale del Mobile 2008. Enkelte udstillere havde oplevet at stå på venteliste i op til 10 år før det endelig, gennem fællesstanden, lykkedes at komme ind som udstiller i Designdelen på messen.

- Den danske fællesstand kommer i år til at ligge på stand F08 i hal 20, der er én af elitehallerne i møbelafsnittet, hvor Lange Production, Mater, Onecollection, PP Møbler og Verpan udstiller. Fællesstanden bliver på 140 m², og er praktisk taget den eneste vej ind på verdens største møbelmesse for de danske virksomheder, fortæller Generalkonsulatets Katrine Elting.

Udgangspunkt i den danske livsstilstradition
”Danish Living Room” placeres på stand C07 i hal 10, hvor den danske udstilling har deltagelse af følgende virksomheder:

Addinterior, Anne Black, Bang & Olufsen, Brødrene Andersen, ByNord, Decoflame, Ferm Living, Foxy Potato, Frama, Holmris, 8000C, Junckers, Kopenhagen Fur, MA&A Design Studies, Montana, Louis Poulsen, Ok-design, Paustian, Peter Klint, Thors-design, Tom Rossau og We Do Wood.

- Gennem tæt samarbejde med organisationen Cosmit har vi fået tildelt 200 m² i en af de attraktive designhaller, hvor møblerne bliver samlet i stemningsprægede rum med udgangspunkt i den danske livsstilstradition. Det er en helt ny måde at udstille på, hvor møblerne samles i ’moods’ for skabe en hjemlig stemning med nye design sammensætninger. Vi kan på den måde give en større gruppe danske virksomheder, der arbejder indenfor design og møbler, mulighed for at deltage og markedsføre sig under messen, fortæller Katrine Elting.

”Danish Living Room” er opdelt i tre huse, der er tegnet af den italienske/danske arkitekt og design duo GamFratesi. Husene er opdelt i temaerne: Funky; en stil med et farverigt og humoristisk udtryk, Minimalistisk; stilfuldt, enkelt og luksuriøst og Luksus Boheme; råt, romantisk og hyggeligt.

Se mere om messen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079