23948sdkhjf

Hammel Furniture mod nye mål med strategisk produktudvikling

I samarbejde med firmaet byKATO har møbelfabrikken udviklet tre nye møbelserier, der henvender sig til helt nye målgrupper. Det skaber forhåbninger om ny vækst.
I november 2009 blev Hammel Møbelfabrik til Hammel Furniture, da en gruppe investorer overtog aktiviteterne i den konkursramte virksomhed.

I dag, godt to år senere, kan de nye ejere se tilbage på en vellykket rekonstruktion med et plus på 2,8 mio. kroner i første regnskabsår og et opkøb af konkursboet efter møbelfabrikken Gangsø.

Nu er Hammel klar med endnu en satsning, der skal bringe virksomheden videre mod nye mål.

Har rykket sig meget
Sammen med designfirmaet byKATO har Hammel siden foråret arbejdet på udvikling af tre nye møbelserier, og mandag i sidste uge blev de foreløbige prototyper vist frem for første gang. Det skete under en husmesse, der løber frem til udgangen af denne uge.

- Hammel har gennemført en fornuftig rekonstruktion med nye investorer, der har en god jysk holdning til at drive forretning på den ene side og en stor lyst til innovation på den anden. De har manglet et indspark til at komme videre på markedet og gøre sig attraktiv over for nye målgrupper, forklarer Tonny Glismand, der udgør den ene halvdel af byKATO.

Siden det tidlige forår har han og medejer Karl Rossell arbejdet på Hammel Furnitures nye møbelserier, der ifølge Tonny Glismand kan bringe den østjyske virksomhed langt i bestræbelserne på at gøre sig attraktiv over for nye målgrupper:

- Ledelsen har været meget vedholdende i forhold til at prøve noget nyt. Internt har de rykket sig rigtig, rigtig meget og taget konsekvensen af, at der har været et tomrum i det eksisterende sortiment, fortæller han til Wood Supply.

Klar til de store messer i 2012
Gennem grundige analyser er det lykkedes at identificere tomrummet, og resultatet er altså de prototyper, som netop nu vises frem til kunder og samarbejdspartnere.

Når husmessen slutter på fredag, skal forløbet evalueres for at finde ud af, om noget skal rettes til. De nye møbelserier præsenteres endeligt på Köln-messen i januar og er også at finde på møbelmessen i Stockholm i februar. Målet med deltagelsen i Köln er at opdyrke nye kundegrupper i det mellemeuropæiske område, og ifølge Tonny Glismand er ambitionerne høje:

- Det er ikke nyt for Hammel at tage til Köln, men det er nyt for Hammel at tage så meget nyskabende med til Köln, og det er der store forventninger til, siger han.

Udover selve møblerne har byKATO også designet en ’shop-in-shop’-løsning, der kan tilpasses både små og store butikker. Desuden er man i gang med at udvikle en Ipad-applikation til at understøtte salget af de tre møbelserier.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094