23948sdkhjf

Nye samarbejdspartnere til Holmris

Bjerringbro-virksomheden aner lys forude og har valgt at gå i offensiven med en række nye initiativer.
Trods de fortsat vanskelige markedsforhold har møbelproducenten Holmris valgt en offensiv strategi for 2011.

Virksomheden har således udvidet sortimentet med flere nye møbler og samtidig søsat salgsfremmende tiltag i både Danmark og Norge:

- Selvom markedet fortsat her i starten af 2011 har været svagt, ser vi nogle lyspunkter ude i horisonten, og vi har valgt at gå offensivt ud med en række nye initiativer, siger direktør Henrik Holmris.

- Vores opgave er at få omsætningen tilbage på tidligere års niveau. Virksomheden er nu tilpasset og toptrimmet, og der vil være en god indtjening, såfremt vi kan hæve omsætningen, fortsætter han.

Tættere på indretningsarkitekterne
Blandt de offensive tiltag er et nyt samarbejde med Søren Velling fra designvirksomheden 8000C, som fremover skal repræsentere Holmris på det danske marked.

Også i Norge er der nye initiativer på vej i bestræbelserne på at vinde markedsandele:

- Holmris´ største eksportmarked er Norge, og vi har netop udvidet vores indsats på det norske marked ved at indlede et samarbejde med Lars Henriksson fra LH Design i Oslo, der skal repræsentere os på det norske marked. Samtidig åbner vi nyt showroom på Skøyen i Oslo i løbet af april måned, fortæller Henrik Holmris.

Han vurderer, at man på den måde kan få tættere kontakt til indretningsarkitekterne og de større erhvervskunder.

Tilbage til rødderne
Holmris har produceret møbler i tre generationer siden 1937, og frem til midten af 1990’erne fremstillede virksomheden udelukkende boligmøbler.

Nu vender man tilbage til rødderne og lancerer en boligkollektion af designmøbler. Serien markedsføres som ”Holmris Living”, og målgruppen er designbutikker i Danmark og på eksportmarkederne.

Holmris er også netop gået på markedet med konceptet ”Renew”, hvor man tilbyder virksomhederne at ’facelifte’ deres eksisterende kontorinventar ud fra en økonomisk og bæredygtig tankegang:

- Mange gange kan vi få kontoret til at se nyt og smart ud ved at skifte eksempelvis bordplader og tilføre nogle få nye produkter, som giver et moderne udtryk. Vi har udviklet konceptet i samarbejde med kunstneren Karin Olesen, slutter direktøren.

Holmris realiserede i 2010 et overskud på 1,51 mio. kroner før skat ud af en omsætning på 62.89 mio. kroner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094