23948sdkhjf

Kvik fremgang på både salg og overskud

Vestjysk køkkenkoncern viser fremgang.

Høj vækst i både omsætning og indtjening. Det ligger bag et stærkt forbedret årsresultat for køkkenkoncernen Kvik.

Torsdag har køkkenkoncernen endnu ikke offentliggjort sit regnskab officielt, men oplyser nu en række tal i en pressemeddelese.

Omsætningen er steget med over 100 millioner til 1,2 milliarder.

Overskuddet efter skat er steget fra 70 til 91 mio. kroner.

- Når vi vokser 10 procent i et marked, der samlet set kun er i moderat vækst, kan vi ikke være andet end meget tilfredse. Der er ingen tvivl om, at vi har fået fat i et mere designorienteret publikum, der kan se, de får mere for pengene hos os, siger adm. direktør Jens-Peter Poulsen.

En årsag kan være, at forbrugerne har fået et mere positivt syn på køkkenkæden. En undersøgelse, Kvik har lavet for sig selv, viser, at brandingværdien er øget, fortæller han.

- Vi står stærkere som brand end nogensinde før. Folk ved, Kvik står for dansk design i høj kvalitet til en overraskende lav pris.

Kvik, som har køkkenbutikker i 10 lande, vil øge sit antal af 130 franchisebutikker med mindst 12 og måske flere i 2018.

- Det gør os mindre sårbare i forhold til vores konkurrenter, der kun har 1-2 markeder. Vi spreder risikoen, for der er altid ét marked, der lykkes bedre end andre. I 2016 var det Benelux-landene, men allerede nu kan vi se, at Norden formentlig vil vokse mere end det øvrige Europa i 2017, siger Jens-Peter Poulsen.

Han anslår, at franchisetagerne i gennemsnit tjente 1 mio. kroner før skat i 2016.

Læs mere om: Kvik
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157