23948sdkhjf

Jysk tager markedsandele i Baltikum

Trods vigende salg hos sine 23 baltiske butikker kan møbel- og sengekæden, Jysk, glæde sig over, at konkurrenternes omsætningstal falder langt hurtigere.
Jysk er ved flere lejligheder blevet fremhævet som én af finanskrisens vindere, fordi kædens discountkoncept appellerer stærkt til forbrugerne i nedgangstider.

Dette er tilsyneladende også tilfældet i Estland, Letland og Litauen, hvor Jysk’s 23 butikker trods faldende salgskurver formår at vinde markedsandele:

- Teoretisk set tager vi markedsandele i Baltikum, siger kommunikationschef Jonas Schrøder og peger på de officielle statistikker, der viser, at konkurrenternes salg falder langt mere end salget i Jysk.

Jysk-butikkerne i de baltiske lande drives på franchisebasis, fordi landene er så små, at det ikke kan betale sig at oprette en landeorganisation. Bag butikkerne står færingen Jakup Jacobsson, som desuden driver flere Jysk-forretninger i Østeuropa og på Færøerne.

Kilde: Børsen

Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078