23948sdkhjf

Sackit satser nu for alvor på andet end sækkestole

Først ville nordjyske Sackit lave en sækkestol af højere kvalitet, end dem som markedet kendte og startede med sækkestolen i 2012.

Senere fulgte både en puffepude med bakkebordplade og en radio.

Nu barsler designhuset i Aalborg så med en hel møbelserie, som Sackit vil præsentere på interiørmessen Ambiente i Frankfurt i februar.

En barstol, en loungestol og en hængekøje.

- Vi lancerede en læderstol for et halvtår siden, som koster 9000 kroner, og den har vi solgt mange af, så vi har fundet ud af, at det kan vi også godt, siger Kristoffer Glerup til Wood Supply, stifter og medejerleder hos Sackit.

Firmaet har brugt 2 år på at realisere satsningen.

Designerduoen Thomas Steffensen og Pia Würtz Mogensen (Steffensen-Wuertz) fik tilsendt Sackits ikoniske sækkestol og fik til opgave at skabe møbler, som kunne flugte med sækkestolens særegne formsprog med især de kendetegnende krydssyninger.

- Det synes jeg, der er kommet fantastiske resultater ud af. Steffensen og Würtz er en dreng og en pige, så de tegner aldrig noget, der bliver enten for maskulint eller for feminint, siger Kristoffer Glerup.

Når Frankfurt-messen Ambient er blevet valgt som nyhedsscene, hænger det sammen med, at Sackit sælger godt i Tyskland, fortæller han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078