23948sdkhjf

Jysk vil indtage et helt nyt kontinent

Jysk bliver en stadig mere global detailkæde. Nu er øjnene rettet mod Sydamerika, fortæller dynekongen Lars Larsen til Berlingske Business.

Om 3 til 4 år vil Jysk kunne findes i Sydamerika, siger han til avisen.

For Lars Larsen handler ekspansionen om at ruste sig til den øgede konkurrence.

- Der er mange, der tror, jeg har storhedsvanvid, fordi jeg bliver ved og ved og vil være større og større. Men jeg mener, det er en nødvendighed. I øjeblikket er der især i USA store sengetøjskæder, der er to-tre gange så store som Jysk. En skønne dag kommer de og banker på i Danmark eller bare i Europa, og så skal jeg kunne tage kampen op og modstå dem, siger Lars Larsen til Berlingske Business.

Jysk har allerede forberedt sig på et sydamerikansk indtog ved at åbne butikker i Spanien og Portugal. Dermed har kæden nogle sprogkompetencer, som kan flyttes hen over Atlanterhavet.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109