23948sdkhjf

Møbelkoncern synger sig ud af krise

Krisen har kradset hos IDDesign, som dækker kæderne Idemøbler og Ilva, som har døjet med at levere til tiden.

Nu er de ved at synge og danse sig ud af udfordringerne. Møbelkoncernen bruger højst utraditionelle metoder for at øge de ansattes trivsel og kvaliteten i leveringerne på centrallageret i Vejle. Og resultaterne taler allerede for sig selv, mener man hos IDDesign.

I de 9 måneder har medarbejderne blandt andet fået besøg af en bil fra Hjem-is, været til grillparty, spillet fodbold og dyrket morgengymnastik, og den periode er leveringssikkerheden øget i den synlige statistik.

- Det er ingen hemmelighed, at vi tidligere har kæmpet med for dårlig leveringssikkerhed til kunderne - blandt andet på grund af nyt IT-system samt centralisering af lagerfunktionerne fra flere steder i Danmark til nu at ligge i Vejle – så derfor er vi her på lageret ekstra stolte over, hvor langt vi er nået på så kort tid. Jeg tør godt sige, at vores leveringskvalitet i dag er blandt de absolut bedste i branchen, siger Jakob Andersen, som er logistikchef.

For selv om der er sjov og spas i det, så er der også masser af alvor, mener han.

- Vi lærer hinanden at kende på tværs af afdelinger og de daglige rutiner. Det er ekstremt vigtigt for fællesskabet, at man møder hinanden i andre situationer end det rent formelle arbejdsmæssige – på den måde får vi skabt en fælles kultur og naturlig lyst og energi til at hjælpe hinanden.

Den lokale afdeling af 3F har også indstillet IDDesigns centrallager til prisen Årets Arbejdsplads.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127