23948sdkhjf

Muuto jubler over de første 10 år: Her er det næste mål

Og hør topchefens jubilæumstale til gæsterne.
Selv popcornbægrene var eksklusivt Muuto-design, da den københavnske designkomet torsdag aften inviterede nære forbindelser og medarbejdere til cocktailparty.

Som foregik med æggende mamborytmer på en tagterrasse højt over Strøget og lige over Muutos hovedkvarter på 4. sal på Østergade i København.

Det skulle der også være råd til, viser resultaterne, som i de senere år er rullet ind.

Adm. direktør Anders Cleemann, som først trådte i bestyrelsen og senere på chefposten måtte også tilstå over for fremmødet af jubilæumsgæster, at han ikke havde drømt om det, de i dag har nået.

Nu drømmer han om at gøre Muuto globalt kendt, men der er et stykke vej, erkender han.

Vores stratetegi er at fortsætte det, vi hidtil har gjort, og hvornår det lykkes, er et godt spørgsmål. Vi føler helt klart ikke, at vi er der endnu, men vi er godt på vej, også i og med at 90 procent af omsætning ligger uden for danmarks grænser.

Han er stolt af, at man har skabt såkaldt luksus, der er til at betale for med dansk og europæisk produktion i forsyningskæden.

- Når man ligger i det segment, vi ligger i, så forventer vores kunder, at vi laver noget, som der holder. Og vi kan få det til at hænge sammen. Vi har europæisk produktion på vores møbler, fordi vi er nødt til det for at kunne stå inde for kvaliteten. Og så er det klart, at et område som CSR bliver vigtigere, når man skal vælge sine leverandører. Lead time bliver vigtigere og vigtigere. Der er mange ting, der er vigtige i forhold til at lægge en supply chain-strategi.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079