Østjyske Wendelbo tager tigerspring i Asien
Møbelproducenten tvinges til handling af stigende efterspørgsel.
Det er stærkt stigende efterspørgsel i både Danmark og udlandet, som får den østjyske møbelproducent til at udvide, så efterspørgslen kan blive til vækst.
Virksomheder markedsfører sig blandt andet også under interiørbrandet Won.
- Vi har oplevet stor interesse for vores skandinaviske designermøbler – ikke mindst for vores nye brand Won, der har en ung og urban profil, fortæller Lars Wendelbo, der er anden generation af ejerledere i den godt 60 år gamle Risskov-virksomhed.
- Det er et selvstændigt brand, men linket til de stærke håndværksmæssige traditioner og den høje kvalitet, der kendetegner Wendelbo Interiors, er stærkt, og det er netop synergieffekten mellem de to brands, som nu slår positivt igennem, siger han.
Den nyudvidede fabrik, som producerer i Binh Duong-provinsen i nærheden af Ho Chi Minh City. Der er tale om et topmoderne produktionsanlæg med fokus på både CSR og medarbejdertrivsel, fortæller Lars Wendelbo.
Fabrikken beskæftiger 200 medarbejdere.