23948sdkhjf

Det gule HTH skal fødes på ny

Gør Det Selv HTH får en decideret relancering næste år, varsler køkkenkoncernens ny danske topchef.
HTH er en blændende god forretning, synes Rune Stephansen, der tidligere i år blev indsat som topchef for HTH-ejeren Nobia i Danmark.

Der er fuld fart på innovationen af det folkekendte køkkenmærke, som senest er blevet lanceret med smarte elevationssystemer.

Den "gule" afdeling - Gør Det Selv HTH - har dog ikke fået opdateret sit image i en årrække, erkender ledelsen nu. Men det vil især ske i 2017, hvor forbrugerne vil se livlig aktivitet omkring HTH's gule gør-det-selv-koncept.

- Vi har indset, at det er noget, vi behøver at relancere, siger Rune Stephansen til Wood Supply.

Han vil ikke offentliggøre planerne for det nye, gule HTH. Det varsler han vil ske i efteråret. Men han lægger ikke skjul på, at det bliver en betydelig satsning.

- Vi kommer til at tilføre konceptet nogle af de ting, som kunderne efterspørger, og det skal bringe os i kontakt med de kunder, vi gerne vil i kontakt med, for vi er i stand til at give kunderne det, de efterspørger til de rigtige penge, siger han.

Han lægger ikke skjul på, at det især er Ikeas typiske køkkenkunder, som HTH gerne vil have en større andel af. Det segment, han kalder for value-segmentet. Folk, som forventer at ekstra meget for pengene, og som bruger gør-det-selv-måden til at spare omkostninger.

- Vi har et stort potentiale til at gå op imod Ikea og kæmpe endnu hårdere. Ikea har en vældig stærk position i Norden og gør det utrolig godt, men HTH kan blive endnu bedre, for vi er et kendt dansk varemærke, og folk kender os som specialister i det, vi gør, siger Rune Stephansen.
Læs mere om: HTH
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078