23948sdkhjf

Vil revolutionere webmarkedet for kontormøbler

Dencon Center stiller sine webfaciliteter til rådighed for cirka 10 kontormøbelforhandlere i et fælles projekt.
Siden 2008 har Dencon Center solgt kontormøbler på internettet med succes. Nu vil virksomheden brede vingerne og tage en række af konkurrenterne under sig i et fælles webprojekt.

Cirka 10 virksomheder skal dele webshoppen Kontormøbler.dk, som tilgås via partnernes egne hjemmesider.

Ifølge Torben Møller findes der fem store aktører, som dominerer markedet og sælger kontormøbler på nettet.

- Og så findes der de 95 andre, som ikke er med, bemærker han.

- Mange af mine kolleger har udmærkede hjemmesider, men de mangler en velfungerende webshop. Den kan jeg tilbyde, og et samarbejde vil kunne øge både deres og min forretning.

Han har sendt invitationer ud til 10 mindre forhandlere på det danske marked. Haubjerg og Bo Bedre Erhverv er to forhandlere, som allerede er bekræftet. Han regner med at kunne offentliggøre de øvrige partnere inden længe og understreger, at reaktionerne har været lutter positive. Ingen har sagt, at det ville de under ingen omstændigheder medvirke til.

- Det handler om, at man får besøgende ind på sin egen hjemmeside, som man så leder videre til ens konkurrenter, som så løber med salget. Det kunne lyde rigtig dumt, men det er det ikke, fortæller han.

Meningen er, at hver virksomhed, som medvirker i websamarbejdet, ved hjælp af et avanceret system får provision, hver gang et besøg på hjemmesiden fører til salg hos en konkurrent. Dermed skal samarbejdet så vidt som muligt komme alle parter til gode.

- Vi har opbygget en stærk kompetence inden for online-salg af kontormøbler, og vi arbejder konstant på at finjustere vores webshop. Du skal kende kundernes adfærd i shoppen. For eksempel skal kunden kunne se, præcis hvad hun bestiller, og derfor er der billeder af alle de mange tusind produktvarianter i shoppen, med farver, træsorter osv. Når man så har valgt en reol i en bestemt farve, så vises det korrekte billede af varen på skærmen, uden ventetid. Ventetid koster nemlig kunder, og derfor er hastighed og brugervenlighed afgørende for en velfungerende webshop.

Samarbejdspartnerne har Dencon Center selv udvalgt ved at gennemgå markedet for aktører. Torben Møller nævner dog, at henvendelser er velkomne.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078