23948sdkhjf

Würth vil fordoble i Danmark

26 nye butikker skal åbnes inden 2020.
Würth ønsker at være lokalt repræsenteret over hele Danmark. Derfor skal det eksisterende butiksnet udvides fra 24 til 50 butikker inden 2020.

- Det er helt altafgørende for os at være til stede lokalt. Vi skal kunne dække kundens behov her og nu, og det kræver altså, at du er geografisk repræsenteret mange steder i landet, siger Donny Holm, der er strategisk projektleder for området butiksudvikling hos Würth Danmark.

Befæstelses-, værktøjs- og kemigiganten beskæftiger i dag over 550 ansatte i Danmark. Det tal kommer sandsynligvis til at stige betydeligt i takt med, at ekspansionsplanen udrulles.

Totalleverandør er en stor hjælp
At åbne minimum fem nye butikker om året, og samtidig holde de eksisterende butikker up-to-date, er en stor opgave. Derfor har Donny Holm allieret sig med Intego, der indtager rollen som tværgående leverandør, når en ny butik skal åbne:

- Tidligere var det en meget stor opgave at åbne en ny butik. Vi entrerede med 15-20 underleverandører – lige fra elektrikere og malere til skilte- og gitterleverandører. Vores egen IT-afdeling brugte også minimum to dage i den nye butik med installation af kasser, kreditkortterminaler og øvrig IT. Det var meget omfattende, konstaterer Donny Holm.

Hans afdeling skal efter planen åbne minimum to nye butikker i 2016, men samarbejdet med Intego sparer ham for en del interne ressourcer:

- Jeg har foreløbigt samarbejdet med Intego om åbningen af tre nye butikker og fremadrettet vil de komme til at stå for så meget som muligt, så butiksåbningerne trækker så lidt på vores organisation som muligt. På den måde forventer jeg, at Intego udvikler sig fra at være leverandør til at være partner, så vi i fællesskab kan udvikle en meget effektiv måde at åbne butikker på sammen, siger Donny Holm.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078