23948sdkhjf

Lars Larsen-kæder ny hovedsponsor for Red Barnet

Jysk, Idemøbler, Ilva og Sengespecialisten indgår aftale med børne-ngo'en.
De Lars Larsen-ejede kæder Jysk, Idemøbler, Ilva og Sengespecialisten er ny hovedsponsor for Red Barnet. Hovedsponsoratet skal hjælpe de dårligst stillede børn og unge i Danmark og rundt om i verden og give bedre mulighed for uddannelse og udvikling.

Hovedsponsoratet betyder, at kæderne over de næste to år vil donere to millioner kroner til Red Barnets arbejde.

Dynekongen Lars Larsen ser frem til sammen med Red Barnet at kunne være med til at gøre en positiv forskel for de dårligst stillede børn.

- Vi ser frem til samarbejdet med Red Barnet. Vi ønsker at støtte dem i deres arbejde med at fremme børn og unges muligheder for uddannelse og udvikling. Vi vil gerne give noget tilbage til de lande, som vi handler med – og netop i mange af disse lande arbejder Red Barnet på at gøre en forskel. Derfor giver samarbejdet rigtig god mening for os, siger Lars Larsen.

Red Barnets nytiltrådte generalsekretær Jonas Keiding Lindholm glæder sig over aftalen.

- Når store virksomheder går ind og tager et medansvar for de børn, der er dårligst stillet, er det virkelig noget, der kan mærkes både i Danmark og i resten af verden. Det understøtter vores arbejde med at redde, beskytte og styrke børn.

Red Barnet vil med de ekstra midler kunne gøre endnu mere for at hjælpe de mange børn, der er fanget i krige og katastrofer i verden. Vi bygger blandt andet midlertidige skoler og træner lærerne i at håndtere børn, der er påvirket af krig og katastrofer. Ud over uddannelse giver skolen tryghed og faste rammer i en kaotisk hverdag.

Også danske børn vil få gavn af det nye hovedsponsorat. Red Barnet har mulighed for at styrke den i forvejen store indsats for at forebygge mobning og skabe børnefællesskaber med plads til alle i danske børnehaver, skoler, sportsklubber og på internettet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078