23948sdkhjf

Mater øger eksporten markant

Designmøbler fra danske Mater er blevet populære i private hjem og på kontraktmarkedet.
Især øget eksport har løftet omsætningen for designvirksomheden Mater, som er ude i 40 lande med sine produkter. I forhold til sidste år gik man frem med næsten 40 procent, fremgår det af nyt regnskab.

Eksporten udgør nu 70 procent af omsætningen, og det er en markant fremgang. Væksten er især i lande som USA, Tyskland og Storbritannien, og det er især barstol-serien High Stool, som er tegnet af Space Copenhagen og bord-serien Bowl Table, der har åbnet dørene på eksportmarkederne.

- Det går rigtig stærkt nu, og jeg tror, at kunderne både på detail- og kontraktmarkedet har taget meget positivt imod vores meget korte leveringstider på vores bedst sælgende produkter. Vi kan nærmest levere fra dag til dag på det meste. Og denne service er måske mest aktuel og relevant i den forestående gavesæsonen. Der er rigtig mange dygtige forhandlere, der udnytter dette og har aktiveret vores produkter i forbindelse med deres julegavefokus, siger Mater-direktør Henrik Marstrand.

Aktuelt arbejder Mater på, at kunne præsentere en række spændende nyheder på messerne i Köln, Stockholm, Milano, New York og London i foråret 2016.

Mater A/S, som har base i Virum nord for København, blev lanceret i starten af 2008 og blev samme år kåret af Wallpaper Magazine til 'Bedste nye design mærke i verden' på grund af Maters fokus på design og bæredygtighed.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078