23948sdkhjf

Jensenplus vil ind på detailmarkedet

Ny omfattende produktserie skal bringe Jensenplus ind i hjemmene hos designbevidste danske forbrugere.
Traditionelt har Jensenplus udviklet møbler til erhvervsmarkedet, men i dette efterår tager Randers-virksomheden sine første skridt ind i de danske designbutikker.

Med serien ’Danish Editions’ satser Jensenplus på at imødekomme en stigende interesse fra designbevidste forbrugere

- Vores møbler er udviklet til kontraktmarkedet, men vi har oplevet stigende efterspørgsel fra private. Det valgte vi i lang tid ikke at adressere, men nu føler vi, at tiden er inde til at kombinere de to verdener – kontoret og dagligstuen, siger indehaver Jeanette Omann til Wood Supply.

Sammen med sine to hovedarkitekter, Mikkel Bahr og Lars Vejen, har Jensenplus lanceret 13 nye produkter, som er udviklet til det private danske marked for designermøbler, men som kan også sælges til kontraktmarkedet. Det er ingen tilfældighed:

- Hvis du kigger på, hvordan kontraktmøbelmarkedet har udviklet sig, vil du se en tendens til, at vi gerne vil overføre vores private indretning til arbejdspladsen. De to verdener smelter mere og mere sammen. Du sidder i en sofa og booker møder, og du holder møder med dine kunder ved et ståbord. Vi har brudt med normerne for, hvordan vi indretter os på arbejdspladsen, og kravene til materialer, kvalitet og funktionalitet er ens – uanset om du er i det professionelle rum eller i det private rum, forklarer Jeanette Omann.

Designer med kant og holdning
De nye møbler skal afspejle, at Jensenplus ønsker at rokke ved den traditionelle opfattelse af, hvordan et møbel skal se ud. Virksomheden er opstået i en krisetid, og lever i dag, fordi folkene bag insisterer på at gøre tingene anderledes.

- Møbelbranchen er ekstremt presset på pris, og du kan næsten altid finde én, der er billigere. I hvert fald hvis du leder længe nok. Er vi ikke unikke, er der kun prisen at konkurrere på, og så kan vi ikke være med. Men så længe vi designer med kant og holdning, så skal vi nok lykkes. Hele vores berettigelse ligger i at tænke anderledes og tænke dansk. At udfordre os selv og være innovative i vores tilgang til materialerne, siger Jeanette Omann.

Sammen med sin salgsafdeling er hun nu i fuld gang med at introducere den nye møbelserie til de eksisterende forhandlere sideløbende med, at der skal opdyrkes et netværk af designbutikker til at håndtere salget på privatmarkedet.

- Det er to vidt forskellige segmenter. Forhandlerne er vidt forskellige, og det er kunderne også. Derfor har vi både kontraktforhandlere og boligforhandlere, og de har principielt intet med hinanden at gøre, siger Jeanette Omann.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079