23948sdkhjf

Steens Group vil fordoble omsætningen

Nyt produktkoncept ligner en succes for virksomheden, der har sat kursen mod vækst.
Ambitionerne er store hos Steens Group, som for alvor har sat kursen mod vækst efter en succesfuld lancering af produktserien Softline tidligere på året.

- Vi er nærmest tonset ind på alle markeder, siden vi viste de første af vores nye kommoder på Imm-messen i Köln. Vi leverede til Bohus i maj, Idemøbler og Ilva lige efter sommerferien, og vi har netop sendt de første prøver op til Mio i Sverige, fortæller Anette Bjerregaard fra Steens Group til Wood Supply.

Udviklingen er bemærkelsesværdig, for Steens Group har i mange år været vant til at hente stort set hele sin omsætning på markeder uden for Skandinavien. Det kan ændre sig nu med introduktionen af konceptet Premium Q, som er baseret på produkter af højere kvalitet i et mere nutidigt design:

- Vi har tilsyneladende ramt rigtigt med et koncept i en højere kvalitet end vores basissortiment. Men små serier bliver aldrig vores spidskompetence. Vi skal have noget volumen bag, og med Premium Q har vi vist, at vi kan ramme et andet publikum og fortsat producere i store mængder til en konkurrencedygtig pris, siger Anette Bjerregaard.

Vil vokse 20 procent hvert år
Sammen med Keld Dissing har hun siden foråret udgjort Steen Groups salgsledelse. Begge har arbejdet i virksomheden gennem flere år i andre funktioner, og i fællesskab er de nu godt i gang med at flytte en traditionelt tænkende virksomhed i en ny retning:

- Jeg har erfaringer fra salg og service, mens Keld har en omfattende viden inden for produktion, produktudvikling og kvalitet. Ved at trække Keld ind i salget er afstanden mellem salg og produktion blevet kortere, og det har lynhurtigt givet en effekt – både i relation til kunder og den interne forretningsgang, siger Anette Bjerregaard.

Fremgangen giver blod på tanden hos Steen Group, der har sat sig et mål om at fordoble omsætningen og blive Skandinaviens førende leverandør af saml-selv møbler. På kort sigt er målsætningen at vokse 20 procent årligt gennem fortsat udvikling af Premium Q-konceptet og bearbejdning af både eksisterende og nye markeder.

- Vi har en fabrik, der kan producere meget mere, hvis vi arbejder målrettet og gør det på den rigtige måde. Bemandingen er på plads, og vi behøver ikke at blive ret meget større for at få en større omsætning, siger Anette Bjerregaard.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125