23948sdkhjf

Wendelbo træder frem på den hippe byscene

Den nye WON-kollektion skal appellere til yngre designelskere, som foretrækker Hay, Muuto og Normann.
Wendelbo Interiors har hidtil fokuseret på mere modne segmenter og med gennemgående farver som sort, sand og grå. Nu vil den østjyske møbelproducent lege med hos det yngre og designbevidste segment, hvor der er livlig aktivitet i disse år.

- Mange yngre går mere og mere op i boligindretning. Mere end da jeg selv var ung. De går meget i design og trends og farver, og det vil vi gerne være en del af, fordi vi har meget byde ind med, siger Christina Wendelbo, som er en af indehaverne bag virksomheden.

Hun nævner selv mærker som Hay, Normann Copenhagen og Muuto. Wendelbos svar hedder WON. En serie, der adskiller sig markant fra Wendelbos klassiske produktlinjer.

- I forhold til det, vi normalt laver, består WON af mindre møbler, som er tiltænkt bylivet i lejligheder. Det er lidt mere vovet og har lidt mere kant i designet, fortæller hun til Wood Supply.

Hun erkender, at den unge og hippe storbystil er et felt, hvor der allerede er skarp konkurrence med mange nye aktører, men hun mener også, at Wendelbo Interiors har en styrkeposition at udnytte.

- Vi har været i 'gamet' i rigtig mange år, og vi har et stort netværk af dygtige underleverandører. Vores navn er kendt for kvalitet, og vi går ikke på kompromis, selv om den nye kollektion er anderledes, siger hun.

- Og så har vi et bredt forhandlernetværk. Ikke alle kan sælge begge serier, fordi det er til forskellige målgrupper, men nogle forhandlere kan, og så er det en fordel, at vi ikke starter helt forfra.

WON-kollektionen lanceres dette efterår.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094