23948sdkhjf

Digitalt liv til Ikeas trykte katalog

Møbelkæden forsøger at skabe nye muligheder for kunderne i tillæg til det traditionelle varekatalog.
1,9 mio. danskere modtog fornylig Ikeas varekatalog, men denne gang har den svenske møbelproducent udvidet den digitale dimension i forbindelse med kataloget. Det skriver Børsen.

Det sker gennem virksomhedens såkaldte ”katalog-app”. Udover at man kan hente kataloget i digital form, har man brugt app’en til at give yderligere ”liv” til kataloget. App’en indeholder for eksempel en feature, så brugerne kan se 400 forskellige møbler i deres eget hjem.

Derudover har app’en 80 interaktive opslag og 50 film, som gør det muligt at se sig omkring i Ikeas opstillinger.

Marketingchef Lene Gaarde understreger dog, at det trykte katalog ikke er på vej på pension.

- Det handler om at få endnu mere ud af kataloget. Vi har set mange andre virksomheder gå rent digitalt. Men flere af dem er gået tilbage til print igen. Vi ved også, at mange kunder har kataloget liggende. Det lever længe, fordi det bruges som et inspirationsværktøj. Og her kan den digitale del så være en merværdi, siger hun til Børsen.
Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112