23948sdkhjf

”Outline er en succeshistorie”

Salgschef Claus Koch fejrer ti års jubilæum og kan se tilbage på en udfordrende tid, hvor det er lykkedes at vende kursen for firmaet.
Da Claus Koch i 2005 blev ansat som salgschef i Outline Vinduer, trådte han ind i en virksomhed, der stod midt i en markant omstrukturering.

Outline var netop blevet opkøbt af vindueskoncernen Inwido og skulle nu fusionere med den nye organisation. Her blev det blandt andet Claus Kochs opgave at brande Outline udadtil og sørge for, at vinduesvirksomheden fik et større fodfæste i markedet.

Onsdag den 1. juli 2015 kan han fejre 10 års jubilæum på vinduesfabrikken. I den periode er Outline gået fra at være en mindre virksomhed til at være en anerkendt producent på vinduesmarkedet. Det kan man blandt andet takke en målrettet salgschef for.

Uddannet i Irma
Claus Kochs uddannelses- og erfaringsmæssige baggrund gjorde ham oplagt til opgaven. Claus er uddannet butiksassistent og senere bestyrerassistent i supermarkedskæden Irma, hvor han var ansat i en ledende stilling i otte år.

Herefter fortsatte han karrieren hos bryggeriet Tuborg, senere Carlsberg, som salgskonsulent med ansvar for salg af drikkevarer til hele Midt- og Sydsjælland samt Lolland-Falster. Claus blev hos Carlsberg i cirka 10 år, hvorefter han for en kortere periode var ansat som salgskonsulent hos Storke Vinduer. Der gik dog ikke lang tid, før han blev opfordret til at søge stillingen som salgschef i Outline Vinduer.

I dag sidder Claus med ansvaret for salg af vinduer og døre i hele Danmark, Grønland og Færøerne. Da Outline udelukkende sælger sine produkter gennem trælasthandler, består en stor del af hans arbejde i høj grad af at lave aftaler på kædeniveau samt at afholde seminarer for gæster og kunder hos Outline om vinduesproduktion, kvalitet, bæredygtighed og andre centrale forhold i vinduesbranchen generelt og hos Outline specifikt.

En milepæl i karrieren
Når Claus ser tilbage på de 10 år, var det især udfordringen med at fusionere Outline ind i Inwido, som var en milepæl i hans karriere. Ikke bare internt men også eksternt, hvor Outline skulle brandes på en ny måde.

Når man spørger Claus om, hvad det er, der får ham ud af sengen om morgenen, svarer han først:

- Det er en stor motivationsfaktor for mig, at jeg har været med til at vende kursen for firmaet, og at jeg i dag bidrager til at opretholde den gode udvikling. Outline er en succeshistorie, og det er meget opløftende at være en del af fortællingen.

Men han tilføjer også et andet, om end lige så vigtigt, personligt succeskriterie:

- Enhver salgschef ved, at høj trivsel blandt personalet og gode resultater for virksomheden kan være en svær balancegang, men det er altid mit mål at have medarbejdere, som trives og er stolte over at arbejde i Outline. Jeg er først helt glad og tilfreds, når mit personale også trives i deres arbejde.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109