23948sdkhjf

Turn around koster på bundlinjen hos Designa

Men stigende markedsandel og nye butikker giver grund til optimisme.
Trods et negativt resultat på 9,1 mio. kr. i 2014 - det sjette regnskabsår med underskud i træk - har Designa fortsat solid tro på fremtiden.

- Et underskud er aldrig tilfredsstillende, men det er vigtigt at notere sig, at de otte millioner kroner er engangsudgifter, som ikke belaster os i 2015 og frem, siger bestyrelsesformand Claus Astrup-Larsen.

Han fremhæver, at den omfattende turn around i virksomheden har skabt et sundt fundament for fortsat udvikling, og udviklingen i første kvartal af 2015 giver næring til optimisme:

- Markedet viser omsider tegn på vækst, og vi skal være parat til at gribe udviklingen og få del i væksten, fortsætter formanden.

Positiv start på 2015
Blandt andet derfor satser Designa på at åbne flere butikker i de dele af Danmark, hvor væksten mærkes. Hvert andet nye køkken sælges på Sjælland, og Designa har i år åbnet butikker i Taastrup, Brønshøj og i Hillerød. Der er yderligere konkrete planer for åbninger på Sjælland. Derudover har en af indehaverne af Designa-butikken i Frederikshavn som led i omstruktureringen overtaget den Designa-ejede butik i Aalborg.

Optimismen i Kjellerup bæres også af, at Designa kan notere sig en stigende markedsandel, som, ifølge den seneste måling, ligger på det højeste niveau nogensinde. Butikkerne i Danmark melder om flere besøgende og stigende interesse fra forbrugerne. Derudover er der solid fremgang i salget til erhverv og projekter.

- Trods nogle svære år er gejsten og optimismen i medarbejderskaren usvækket, og Designa er i dag bedre gearet til at gribe de muligheder, den ventede vækst giver os, mener Claus Astrup-Larsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094