23948sdkhjf

Fritz Hansen nærmer sig den halve milliard

Fremgang i Asien, Tyskland og Storbritannien sikrer det højeste omsætningsniveau i syv år.
2014 blev året, hvor Fritz Hansen etablerede en række nye Fritz Hansen-butikker i Asien med henblik på at servicere et stærkt stigende luksusmarked.

- Vi har oplevet en særlig interesse blandt kapitalstærke retailbaserede partnere i Asien og har derfor med succes etableret butikker i Singapore, Jakarta, Manila og Taipei, fortæller CFO Lars Torp Madsen.

Netop Asien har haft en fremgang på 27 procent i 2014 og er således en væsentlig årsag til, at Fritz Hansen A/S har øget sin omsætning for fjerde år i træk. De 479 mio. kr. er samtidig det højeste niveau siden 2007/08, hvor Fritz Hansen omsatte for 657 mio. kr. Driftsresultatet på 60 mio. kr. i 2014 er en smule lavere end i 2013.

- Vi er tilfredse med resultatet for 2014. Årets resultat afspejler et fortsat fokus på oversøiske markeder og vesteuropæiske lande, siger Lars Torp Madsen.

Også Tyskland og Storbritannien har udviklet sig bedre end forventet med en fremgang på henholdsvis 11 procent og 26 procent i 2014.

Yderligere vækst i 2015
I 2015 forventer Fritz Hansen fortsat stigende omsætning, hvilket både knytter sig til designikonerne og de seneste års introduktioner, som udgør en stadigt stigende del af omsætningen.

- Derudover er der også en svagt stigende global optimisme, som Fritz Hansen forhåbentlig også får glæde af, siger Lars Torp Madsen.

I år har Fritz Hansen blandt andet lanceret en række nye produkter af designer Jaime Hayon samt nye farver af den danske billedkunstner Tal R, der giver 7’er-stolen nyt liv.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126