Danish LivingRoom vil ud på nye markeder
Efter endnu en velbesøgt Milano-messe vil det succesfulde danske messekoncept ud i verden. Næste stop kan blive Shanghai.
Konceptet for Danish LivingRoom er at give de besøgende fornemmelsen af at træde ind i ’et lille stykke Danmark’. Som en videreudvikling fra de foregående år var standen i år udvidet med et køkken – udviklet i et samarbejde mellem HTH og Linak – og et ’udendørs’ område med møbler fra Trip Trap/Skagerrak.
Med Danish LivingRoom er det lykkedes at skabe en attraktiv platform for danske møbel- og designvirksomheder, som på egen hånd ville have svært ved at komme igennem nåleøjet som udstiller i Milano. Succesen får nu arrangørerne til at undersøge mulighederne for at udstille andre steder.
I første omgang er øjnene rettet mod Kina, hvor man i samarbejde med det danske konsulat i Shanghai arbejder på at vise udstillingen. Netop Kina er et marked, hvor mange danske brands har haft svært ved at slå igennem, gennemskue salgskanaler og finde de rigtige samarbejdspartnere.