23948sdkhjf

”Vil være et alternativ til Mogens Koch og Montana”

De fingertappede At-bo reoler har fået nyt liv, og de nye ejere vil gå mere offensivt til værks.
Fremover vil der stå At-bo furniture a/s på bagsiden af de håndsnedkererede reoler fra fabrikken i Havdrup syd for Roskilde.

Som omtalt her på Wood Supply i fredags har nye investorer overtaget aktiviteterne efter det tidligere At-bo Reolen, der gik konkurs i sommer.

- Jeg har, mens forhandlingerne er pågået, oplevet, at personalet i At-bo Reolen er stærkt engageret i, og stolte, af deres arbejde og de produkter, de fremstiller. De har stået på hovedet for at få det nye At-bo etableret, og det er derfor en stor glæde, at det er lykkedes at fastholde en lang række af nøglemedarbejderne i produktionen, siger medejer og direktør Henrik Lykke Appelquist.

Han fortæller, at salget af de fingertappede reoler været stabilt under det meste af finanskrisen, men at et fejlslagent generationsskifte tog pusten ud af virksomheden. Nu varsler de nye ejere en mere offensiv salgsstrategi. At-bo skal være mere tilgængelig for kunderne og samtidig er hensigten at være mere opsøgende inden for B2B.

- En stor del af problemet for de tidligere ejere var at de kun ville sælge gennem egne butikker. Det vil vi gøre på en anden måde fremover, forklarer Henrik L. Appelquist

Som et supplement til webshoppen på at-bo.dk etableres showrooms i Aarhus og København, og sideløbende vil ledelsen undersøge mulighederne for at finde forhandlere i geografiske udvalgte områder af landet.

- Vi vil gerne være kundernes alternativ til design klassikere som Mogens Koch og Montana reolerne, lyder den ambitiøse udmelding fra Henrik Lykke Appelquist.

Ud på eksportmarkederne
Når produktion og distribution i Danmark er på plads, vil den nye ejerkreds ud over landets grænser – i første omgang til europæiske nærmarkeder som Norge, Sverige og det nordlige Tyskland.

- Dansk design og danske håndværkstraditioner nyder stor respekt i udlandet, og vi glæder os meget til at introducere vores produkter for et internationalt marked, siger Henrik Lykke Appelquist.

I forbindelse med relanceringen vil det nye selskab forsøge at optimere produktionen; blandt andet ved at reducere antallet af træsorter til 5-6 af de mest anvendte. Fyr, eg, birk og kirsebær udgår, og det skal være med til at nedbringe leveringstiden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078