23948sdkhjf

To nye direktører skal samle Würth i Danmark

Et udvidet samarbejde mellem de to danske selskaber skal styrke Würth-gruppens position i Danmark.
Würth tager nu tilløb til at intensivere samarbejdet mellem Würth Danmark A/S og Würth Industri Danmark A/S, det tidligere Arvid Nilsson Industri. I spidsen for samarbejdet står de to selskabers nyudnævnte administrerende direktører, Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen.

Hos Würth Danmark tiltrådte Donny Moerkerk som ny administrerende direktør pr. 1. oktober. Han startede sin karriere hos Würth i 2003 og har siden da arbejdet sig op i organisationen fra sælger til regionschef og senere til salgsdirektør. I en periode har han endvidere arbejdet for koncernens viceordførende direktør i afdelingen Sales, Analysis & Development, hvor han bistod Würth-selskaber rundt om i verden med at strukturere og skabe sammenhæng i deres forretningsprocesser.

Arvid Nilsson Industri har været en del af Würth-gruppen siden 2008 og skiftede pr. 1. oktober navn til Würth Industri Danmark A/S. I den forbindelse er Anders Gram Simonsen pr. 1. november udnævnt til adm. direktør. Han kommer fra en stilling som forretningsudviklingschef i Würth Danmark og har tidligere været salgsdirektør hos Lemvigh-Müller.

Samlede løsninger skal styrke markedspositionen
De fleste forbinder Würth med befæstelse, værktøj, kemi og personlige værnemidler til små og mellemstore håndværksvirksomheder. Men Würth leverer mange andre typer af produkter, og det skal synliggøres. Würth-gruppens mange selskaber vil derfor styrke samarbejdet med henblik på at tilbyde mere effektive og værdiskabende løsninger inden for et varesortiment, der samlet set tæller 1,4 millioner forskellige produkter.

I første omgang påbegyndes et samarbejde mellem Würth Danmark og Würth Industri Danmark, som medfører, at de to selskaber fremover vil kunne tilbyde små, mellemstore og store virksomheder samlede løsninger inden for både forbrugsartikler og direkte artikler, dvs. artikler som indgår i kundernes slutprodukt.

- Når vi i fremtiden arbejder koordineret, systematisk og målrettet i forhold til kundeudvælgelsen, vil vi kunne opnå en særdels stærk markedsposition, siger Donny Moerkerk om den nye strategi, der sigter mod både at tilbyde kunderne lokal nærhed og professionel tilstedeværelse.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125