23948sdkhjf

Midtjysk møbelsucces i Storbritannien

Core One og designerne Says Who fik sidste forår foden ind hos retail-giganten John Lewis, som allerede nu er ved at være Ikast-virksomhedens største kunde. En ny møbelserie er så småt på trapperne.
Administrerende direktør Peter Flaskager Laursen og resten af medarbejderstaben i Core One må tage et solidt greb om de midtjyske rødder for at holde fødderne på jorden i disse måneder. Siden John Lewis i efteråret 2013 sendte de første Core One-møbler ud i sine 45 stormagasiner, er det gået stærkt for den lille Ikast-virksomhed, der producerer møblerne på egen fabrik i Vietnam.

- John Lewis er tæt på at placere sig som vores største kunde, og væksten måned-for-måned er markant. Vi har som leverandør heldigvis også præsteret godt på alle parametre, så vi er ret fortrøstningsfulde, når vi kigger længere fremad, siger Peter Flaskager Laursen til Wood Supply.

Forbilledligt samarbejde
Core One leverer i dag over 40 forskellige produkter til John Lewis, og Peter Flaskager Laursen er i denne uge i Vietnam for at præsentere briterne for en række nye møbler. Størstedelen er designet af Kasper Meldgaard og Nikolaj Duve fra Says Who, og Core One-direktøren er ikke bleg for at tilskrive de to designere en stor del af æren for succesen på det britiske marked - et marked som ellers traditionelt er kendt for sin hang til møbler i en stil, der ligger langt fra det lette og lyse skandinaviske udtryk.

- Den måde, som Says Who på vores vegne samarbejder med John Lewis på, er forbilledlig. Kasper og Nikolaj er dybt kompetente i forhold til at agere med kunden, de har en stærkt kommerciel tilgang til design, og de er skrappe til at fange kundens idéer og behov, siger han og betegner samarbejdet med John Lewis som et mønstereksempel på et key account-samarbejde:

- Vores designere har selv møder med John Lewis' designere og indkøbere, vores salgskoordinator mødes jævnligt med kundens disponenter i London, vores kvalitetschef arbejder direkte med deres teknologer, og vores salgschef flere gange ugentligt med indkøberen. Vi kender hinanden indgående, og det har været en stor fordel i opstarten af det, der på kort tid er blevet et meget tæt og stærkt voksende samarbejde. John Lewis er en på mange måder særdeles krævende kunde at arbejde sammen med, og de har en utrolig mængde specielle og ubetingede krav, du som leverandør skal leve op til. Men det er lærerigt, og det har heldigvis også medført en masse ordrer, slutter Peter Flaskager Laursen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094