23948sdkhjf

Jysk klar til at øge farten

Lars Larsens møbel- og sengetøjskoncern kigger mod Vestafrika og nye europæiske markeder.
Jysk-koncernen vil ind på flere markeder. Derfor har virksomheden med Lars Larsen i spidsen planer om at udvide forretningerne til Grækenland, Belgien og Vestafrika. Det skriver Jyllands-Posten.

- Vi kiggede på Grækenland, før den økonomiske krise slog igennem der. Vi vurderer, at det kan være det rette tidspunkt at gå ind. Tingene ser ud til at vende igen, og konkurrentbilledet er også et andet. Det afgørende er selvfølgelig, om forbrugerne dér har en købelyst. Men vi håber, at det lykkes, siger administrerende direktør i Jysk Nordic, Jan Bøgh, i et interview med Jyllands-Posten, hvor der bliver talt om 50-75 nye butikker på det græske markedindenfor en kortere årrække.

Efter Grækenland ser han Belgien som det mest oplagte marked i EU. Jysk har haft svært ved at komme i gang i Holland men nu går det bedre, fortæller Jan Bøgh og nævner endvidere Tyrkiet som et marked, der på et tidspunkt kan blive relevant,

I samme interview fortæller den administrerende direktør også, at koncernen vil kigge mod Vestafrika. Det er voksende markeder i Elfenbenskysten og Ghana, der har fanget koncernen med 2.150 butikker i 36 landes interesse.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094