23948sdkhjf

Historisk stor satsning i BoConcept

Over halvdelen af produktsortimentet skiftes ud med lanceringen af BoConcepts 2015-kollektion i denne uge.
BoConcepts markante indsats for at styrke de fremtidige vækst- og indtjeningsbetingelser blev kickstartet mandag, da en historisk stor kollektion blev lanceret globalt i kædens 262 butikker.

I 2015-kollektionen opdateres eller udskiftes 60 % af produkterne; lige fra reoler og senge til polstermøbler, stole og spiseborde. Den formelle del af kollektionen udvides i den øvre del af prisspektret, hvor målgruppen ofte anvender indretningskonsulenter i deres indkøb. Målet er grundlæggende; at øge omsætningen pr. kvadratmeter og dermed styrke koncernens vækst- og indtjeningsevne.

- Som led i konceptopdateringen er også udviklingsprocesser og supply chain sammen med leverandører blevet analyseret for at identificere muligheder, der kan optimere salgsperformance. Det har bl.a. reduceret kompleksiteten i polsterproduktionen og skabt mulighed for at reducere eller nedbringe produktionstid og -omkostning og dermed gjort produkterne mere kommercielle. Samtidig har det frigivet ressourcer til at introducere nye funktioner, f.eks. sofaer med elektriske justeringsmuligheder, som er meget efterspurgt i de højere prisniveauer, oplyser BoConcept.

Nyindrettede butikker konceptlejligheder i storbyer
Forberedelserne til den omfattende lancering har været i gang siden 2013 og omfatter opbygning af lagre, indretning af butikker, forberedelse af kampagner og opdatering af salgsmaterialer.

Satsningen omfatter også en revitalisering af hele butikskonceptet samt introduktion af en helt nydesignet kommunikationsplatform med fokus på individuelle muligheder, personlige betjening og rådgivning. Gennem cases i annoncer og på film sættes kundernes egne oplevelser med BoConcept i centrum.

For at forstærke den personlige oplevelse har BoConcept indrettet tre lejligheder i henholdsvis New Jersey, Dubai og Berlin, som kunder kan leje eller vinde et ophold i – og herved teste konceptet. Ifølge marketingdirektør Palle Larsen tiltaget allerede skabt stor international opmærksomhed, og han forventer, at det bliver en stor succes.

BoConcept har i 1. kvartal af regnskabsåret 2014/15 og forventer en vækst for hele regnskabsåret i niveauet 5-8 %.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109