23948sdkhjf

BoConcept trykker på speederen i Kina

For at accelerere butiksekspansionen på det kinesiske marked har BoConcept indgået en strategisk partneraftale med Kinetic, som skal tiltrække nye franchisetagere til BoConcept.
Et væsentligt element i BoConcepts vækststrategi er at ekspandere franchisekæden, både på etablerede markeder og på vækstmarkeder i Latinamerika og Asien.

I forlængelse af det strategiske fokus overtog BoConcept i maj 2013 rettigheden til det kinesiske marked for at styrke vækstforudsætningerne. Samtidig blev der etableret en ny landeorganisation, som siden har forestået en implementering af det fulde koncept.

Vil accelerere ekspansion i Kina
For at accelerere butiksekspansionen i Kina yderligere indgår BoConcept nu en langsigtet strategisk partneraftale med Guangzhou Kinetic Home Furnishings Co., Ltd. via sit datterselskab BoConcept Retail China Ltd.

Kinetic er en kinesisk møbelretailer og -producent, der er ejet og ledet af Liu Yong Kang, som også er formand for Chinese Furniture Brand Federation og bestyrelsesmedlem i China Furniture Association, to af de vigtigste brancheorganisationer for møbelindustrien i Kina. Liu Yong Kang og Kinetic har opbygget en stor virksomhed, som adresserer mellemprissegmentet med Kinetics egne kollektioner gennem mere end 400 kinesiske franchisebutikker.

Partneraftalen indebærer, at Kinetic i tæt samarbejde med BoConcepts kinesiske landeorganisation vil source nye franchisetagere og lokationer til BoConcept og herved styrke BoConcepts tilstedeværelse og brand i Kina. BoConcept vil således fortsat håndtere overordnet markedsføring, træning og support med videre, mens Kinetic ud fra fastlagte franchisekriterier og målsætninger får eksklusiv ret til at opsøge kinesiske franchiseemner i ledige områder og indstille disse til godkendelse hos BoConcept mod en omsætningsorienteret kommission.

Kan blive minoritetsejere
Såfremt vækst- og ekspansionsmålsætninger for samarbejdet løbende realiseres, kan Kinetic endvidere i 2016 udnytte en option på at købe en minoritetsandel af aktierne i BoConcept Kina.

- Vi ser med stor forventning frem til samarbejdet med Kinetic om udviklingen af det vigtige kinesiske marked. Mr. Liu Yong Kang og hans folk i Kinetic har opnået imponerende resultater gennem en unik markedsindsigt og et stærkt netværk blandt ejere og operatører af indkøbscentre, potentielle franchisetagere og i møbelbranchen som helhed. De betydelige erfaringer, kompetencer og kontakter får BoConcept stor gavn af, når vi sammen med Kinetic de kommende år vil accelerere åbningen af nye franchisedrevne BoConcept-butikker i Kina og dermed udnytte brandets kinesiske potentiale, udtaler Torben Paulin, CEO i BoConcept Holding.

- BoConcept og Kinetic har fælles dna. Begge virksomheder er grundlagt af virksomme familier, er franchisebaseret og deler værdigrundlag. BoConcept er allerede et højt respekteret internationalt brand i Kina og adresserer et købestærkt segment i kraftig vækst. Vi glæder os til og er stolte af, at vi i tæt samarbejde med BoConcepts team skal gøre succesen endnu større ved at øge kendskabet til brandet og antallet af butikker væsentligt, siger Liu Yong Kang.

Aftaleindgåelsen med Kinetic forventes at øge væksten i BoConcepts kinesiske aktiviteter fra og med 2015, men ændrer ikke på ledelsens forventninger til koncernens resultat i regnskabsåret 2014/2015.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094