23948sdkhjf

Normann Copenhagen hædret for succesfuld onlinestrategi

Designvirksomheden var blandt vinderne, da (Foreningen for Dansk Internet Handel) FDIH torsdag aften uddelte sine prestigefyldte e-handelspriser.
Kapløbet var tæt, da 600 gæster fra den danske e-handelsbranche torsdag aften var samlet i Falconer Salen på Frederiksberg for at opleve kåringen af vinderne af årets E-handelspriser 2014.

- Prisfesten er en fejring af de bedste i e-handlens mange discipliner, og i år har vi virkelig oplevet toppen af dansk e-handel. Konkurrencen har været benhård, men det er kun positivt, for det viser jo bare med rette, at de danske webshops er med helt fremme. Både når det gælder salg på tværs af grænser, satsninger på nye platforme og ikke mindst kreativiteten i forhold til nye forretningsmodeller, der tiltrækker endnu flere kunder, siger Annette Falberg, administrerende direktør i FDIH.

Hovedprisen – E-handelsprisen Guld – gik til Brødrene Dahl for at udnytte data om kunderne i en sådan grad, at det giver nye værdiskabende services for kunderne. Virksomhedens e-handelsomsætning udgør i dag 17 procent af den totale omsætning.

Designvirksomheden Normann Copenhagen løb med førstepladsen i ”Brancheprisen Livsstil” foran B&O Play og Shoethebear.com. Juryen begrunder valget af Normann Copenhagen således:

- Normann Copenhagen vinder, fordi de balancerer en fokuseret onlinestrategi med klassiske distributionskanaler. Normann Copenhagen håndterer B2C og B2B-kanaler side om side utrolig elegant. Kunder handler direkte i webshoppen, samtidig med at der afsættes produkter gennem et stort forhandlernet. Normann Copenhagen har håndteret kanalkonflikterne perfekt, og salget stiger. Normann Copenhagen formår at være her, der og alle vegne på sociale platforme – og alle er glade. Flot!

Her er årets 12 vindere:
Bedste nye e-handelsvirksomhed: AllUnite
Bedste omnichannel-virksomhed: Brødrene Dahl
Bedste B2B-virksomhed: Autobutler.dk
Bedste mobile løsning: MobilePay
Brancheprisen Livsstil: Normann Copenhagen
Bedste B2C-virksomhed under 30 mio. kr.: Junkbusters
Bedste B2C-virksomhed over 30 mio. kr.: Saxo.com
Bedste cross border-virksomhed: Unisport
Bedste re-design af webshop: Drivr
Bedste e-handelscase: In2media / Trifork for MobilePay
Brugernes Favorit: Bon’A Parte
E-handelsprisen Guld: Brødrene Dahl

E-handelsprisen er blevet uddelt siden år 2000. I 2014 har 106 virksomheder været tilmeldt konkurrencen, og et indstillingsudvalg på mere end 60 eksperter udvalgte tre finalister inden for hver kategori.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094