23948sdkhjf

Kvik satser på innovation

Køkkenvirksomheden sætter ind på flere fronter i kampen om kunderne.
Den danske køkkenbranche har mistet omkring 30 procent af sin omsætning siden 2007, og en beskeden stigning i omsætningen på 1 pct. som følge af stigende eksport.

En analyse, foretaget for nylig af Gallup for Berlingske, viste, at kun hver femte dansker forventer at bruge flere penge på boligforbedringer som køkken og bad i år sammenlignet med sidste år, og uden udsigt til foreløbig fremgang i aktiviteten handler det for branchens aktører i høj grad om at skærpe profilen i kampen om kunderne.

Kvik Køkkener er en af de virksomheder, der har skærpet fokus på innovation generelt; ikke bare ved at styrke produktsortimentet, men også ved at optimere kundernes oplevelse i butikken. Satsningen blev igangsat i sommeren 2013 med ansættelsen af Niels Stendys i en stilling som ’Category & Store Design Manager’.

Han fortæller, at Kvik har sat fuldt tryk på produktudviklingen. De første nye Kvik-design blev præsenteret i starten af året, og flere følger i løbet af 2014. Samtidig er alt sat ind på at sikre en optimal kundeoplevelse:

- Vi har hos Kvik en klar ambition om, at virksomheden i 2016 skal være det stærkeste køkkenspecialist-brand i Nord- og Vesteuropa målt på forbrugertilfredshed. Det kræver, at vi er villige til at investere i både produktudvikling, men også i at udvikle hele købsprocessen, så vi giver vores kunder den bedst mulige oplevelse, fortæller Niels Stendys.

Kvik omsatte i 2013 for 936 mio. kr., hvilket er en beskeden stigning på 3 mio. kr. sammenlignet med 2012. Tab på debitorer og strukturelle valutaændringer betød dog, at resultatet faldt med 12 procent til 74,8 mio. kr. før finansielle poster og skat.
Læs mere om: Kvik
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14