23948sdkhjf

Seks års køkkenvækst fortsætter

Ikea har øget sin markedsandel inden for køkkener i Danmark, og 2013 tegner til at blive endnu et godt år.
Køkkenbranchen har haft det vanskeligt under krisen, og ifølge Hvidevare Nyt er hjemmemarkedet faldet med omkring 30 procent siden 2007.

Trods den negative udvikling har Ikea formået at tage markedsandele under hele krisen, og udviklingen ser ud til at fortsætte for den svenske gigant med fem varehuse i Danmark. Det siger Jens Monsen, salgsleder for Ikeas køkkenområde i Danmark, til Hvidevare Nyt:

- Vi er vækstmæssigt ikke gået tilbage de sidste seks år – og 2013 tegner allerede nu ganske pænt, siger han.

Jens Momsen vil ikke afsløre detaljer om hverken omsætning eller markedsandel og vælger blot at betegne markedsandelen som ”acceptabel”.

Læs mere:
Wood Supply satte i foråret fokus på den danske køkkenbranche i en artikelserie:

Køkkenbranchen sætter skub i eksporten
Direktører: Køkkenbranchen er presset i knæ
Kvik-direktør analyserer eksportmarkeder
Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111