23948sdkhjf

Nobia foran store forandringer

Den 1. april introducerer køkkengiganten en ny organisationsmodel, der over de kommende år skal forandre og styrke koncernen.
Målet med den nye strategi er at skabe vækst og øge indtjeningen ved i højere grad at udnytte Nobia’s stordriftsfordele; både i et markedsperspektiv og i relation til koncernens logistik:

- Vi vil videreudvikle vores portefølje og giver hvert af vore brands til opgave at styrke sin egen position inden for en ramme af flere målbare parametre. Nogle brands vil få større opgaver, mens andre skal positioneres anderledes for at styrke og ensrette Nobia’s overordnede markedsposition, siger koncernchef Preben Bager.

Forenklet organisationsstruktur og højere effektivitet
Konkret medfører strategien, at alle aktiviteter i relation til indkøb, logistik og produktion samles i en fælles enhed. Desuden opretter koncernen en central enhed til at tage sig af sortiment og produktudvikling.

Det betyder, at alle produkter fremover skal bygges op omkring de samme skelet-, låge- og skuffetyper, og dermed vil antallet af leverandører blive minimeret.

En undtagelse er Poggenpohl, som fortsat vil være ansvarlig for hele sin værdikæde.

Nobia har i løbet af 2009 skåret antallet af fabrikker ned fra 20 til 16, og ifølge Preben Bager er planen at fortsætte denne udvikling gradvist.

En todelt organisation
Nobia-koncernen vil i fremtiden være todelt og bestå af en division til at varetage sortiment, indkøb, produktion og logistik samt en division til at stå for det kommercielle; herunder de respektive brands.

Forandringsprocessen skal efter planen indledes i april i år og være fuldt implementeret i 2014.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094